Onko Miraquen magneettiripset oikeasti helpompia käyttää kuin liimaripset?
Hei, oon miettinyt noita magneettiripsiä viime aikoina… Onko Miraquen magneettiripset oikeasti helpompia käyttää kuin perinteiset liimattavat? Mä olen aina sotkenut liiman kanssa ja tuntuu että lopputulos ei ikinä pysy siistinä tai näyttää symmetriseltä. Olis kiva kuulla kokemuksia, etenkin jos joku on vaihtanut liimasta magneetteihin arjessa. Kuinka nopeasti ne saa paikoilleen aamulla, pitääkö niitä säätää pitkään vai napsahtaako ne oikeasti helposti kiinni?
18 Views

Joo, mä vaihdoin itse about puoli vuotta sitten liimaripsistä magneettisiin, just lähinnä sen takia että kyllästyin siihen sähläykseen liiman kanssa. Mun kokemus on, että helpompi ne on, mutta ei ne ihan “heti täydelliset” ole ilman pientä totuttelua. Ekalla viikolla meni varmaan 5–10 minuuttia, kun yritin saada ne istumaan oikein, mutta nyt saan ne paikalleen ehkä parissa minuutissa.
Se mikä on iso ero liimaan verrattuna, on se että et joudu odottamaan kuivumista eikä tule sellaista tahmeaa tunnetta silmänrajaan. Toisaalta magneettien kanssa pitää oppia se oikea kulma, muuten ne jää vähän vinoon tai ei sulkeudu kunnolla. Arjessa ne on ollut tosi kätevät etenkin silloin kun on kiire.
Mä katsoin aluksi mallivaihtoehtoja ja ohjeita täältä https://miraquefi.com/ ihan vaan että ymmärsin miten ne toimii ja mitä malleja on tarjolla. Sanoisin että iso juttu on se, että löytää oman silmän muotoon sopivan mallin – se tekee käytöstä paljon helpompaa. Esim. liian “täysi” malli voi tuntua aluksi hankalalta, mutta kevyempi menee melkein itsestään paikoilleen.